Kryssningilajnen

Ja, nu har vi varit på kryssningilajnen med Siljalajen til Ålandilajnen. Det var roligtilajnen. Mina söner pratar nu med finsk brytningilajnen. Vilket inte är så konstigtilajnen, för deras pappa har ganska mycket finskt blodilajnen.

Saker jag nu lärt mig:
- En 4-bäddshytt är inte stor nog för 4 personer. Och en barnvagn.
- Finnar är fortfarande mycket förtjusta i hockeyfrillan.
- Tomas kan faktiskt vara artig, under rätta omständigheter. Han ropade på vår servitris och sa "Ursäkta mig. Kan du tala om för mig vad kaptenen heter?".
- Tomas är dock inte så smart. Han undrade 400 gånger hur stora årorna måste vara för att ro våran båt.
- Davids favorit på buffé bordet är smör. Det äter han helst med gaffel.
- Även fulla människor charmas av mina söner.
- Tomas föredrar äldre tjejer. Typ 16 åriga tjejer med korta shorts. Dom pratade han med. Jag är lite orolig....



Tomas fotar. Han tycker att subjektet ska flytta sig till bilden, inte att han ska flytta sig till subjektet. Han är verkligen 4 år!!

David, arg på sin bror. Inte för första gången.

Smörätaren


Cirkusskolan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0