Bland fiskar, fjärilar, färger och fåglar




Vilken underbar dag vi har haft! I morse packade vi picnick, och åkte till andra sidan stan för att göra ett besök i Hagaparken. Vi började med ett besök på Fjärilshuset, så underbart vackert och fint! Där fanns bland annat en litet bad fullt med otroligt vackra karpar, och barnen kunde sticka ner händerna och känna på fiskarna. Tänk vilken upplevelse, dom var helt saliga! Inne i det tropiska klimatet fanns även fåglar, pyttesmå kycklingar som riskerade liv och lem bland alla besökande, och så förstås dom vackraste fjärilar som finns. Vilka färger, vilket mönster!



Efter det besöket vandrade vi vidare in i parken, beskådade Kronprinsessans framtida lya, Haga Slott. Jag kunde bara tänka på två saker, elräkningen och hur orkar man städa en så stor kåk. Men sen kom jag på att det antagligen inte är ett problem för prinsessan.... Jag berättade för killarna om dom som ska bo i huset när dom har gift sig, och just i den vevan anlände ett mycket vackert brudpar som var där för fotografering. Dom bestämde förstås omedelbart att detta måste vara prinsessan, eftersom hon var så fint klädd! 



Sen åt vi picnicken i gräset, pojkarna spelade lite frisbee och sen begav dom sig iväg på en småkrypsjakt. Alla småkryp samlas ihop och stoppas i en burk, som av nån anledning också innehåller vatten, en förklaring till vattnet var att myrorna och tusenfotingarna och gråsuggorna måste få lära sig simma?? Denna burk äcklar mig nåt vansinnigt, och jag har bett om att den förvaras utomhus. Som vanligt lyssnar ingen på mig (fast dom verkligen borde). Styvsonen lärde sig den läxan när han bestämde sig för att ställa just äckelburken på skrivbordet i sitt rum. Det tog ungefär 10 minuter, så såg jag David vandra runt med en misstänksamt tom äckelburk. Jovisst, allt innehåll (inklusive vattnet och alla icke simkunniga småkryp) låg uthällt på styvsonens säng. Trevligt.....

Kommentarer
Postat av: Ellie

Hahahaha!! Tur att det inte var i din säng Maria!! Inser att det finns en fördel med att min Alex bara har systrar att leka med, han får hålla tillgodo med Barbies, glitterlim och Hello Kitty läppglans :-D

2009-07-05 @ 23:02:49
Postat av: Milla

Där hade jag oxå velat var med min ungar! Får vi sova över hos dig i sånafall ;))



2009-07-06 @ 00:12:00
URL: http://metrobloggen.se/camillaslivochlustar
Postat av: Esmeralda

Vilken tur att han bara hällt ut äckelkrypen, jag trodde att han druckit upp dem! :)

2009-07-06 @ 10:49:12
Postat av: Maria

Hahahaha, ja det hade nog varit värre!!

2009-07-06 @ 18:54:15
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Maria

Milla: KOM KOM !!!! Om jag minns rätt så känner ni ju till Farsta, och där bor ju vi!!!!!

2009-07-06 @ 19:17:10
URL: http://matodast.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0