I sagornas värld

Vi besökte biblioteket idag. Hela familjen uppskattade denna utflykt och alla hittade nåt som föll dom i smaken. Tomas visade prov på sin läskunnighet, jösses vad jag är stolt över min son som bara är alldeles nyss fyllda 4 år och kan läsa!! Men, så har han ju en fullkomligt genialisk mamma så vad mer kan man egentligen begära?

Vi lånade en bok med "gamla" sagor, traditionella sagor. Dessa ska vi läsa på kvällarna, och även under regniga eftermiddagar om sommaren kommer att bjuda på sådana. Lite synd känner vi som är uppväxta på 70-talets idylliska brist på allt elektroniskt, att barn idag inte får bekanta sig med sagorna. Deras sagor är Shrek, Blixten McQueen och Ice Age. Typ. Eller så spelar dom på x-boxen. Typ. Mina pojkar vet ingenting om Askungen och Snövit, men dom vet att det inte gör nåt att man blir skjuten av en laserpistol för dom har ändå 7 liv. Jösses....

Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Oj, vad duktig han är som redan kan läsa!! Jag håller med om att det är tråkigt att barnen matas med så mycket kommersiell skit på tv/dator/reklam mm. Det finns många ny, fina, bra, pedagogiska böcker nu också men visst bör de få med sig Rödluvan, Askungen och Bröderna Lejonhjärta i sin litterära ryggsäck också! :) Hoppas ni får mysiga läs-kvällar framöver!

2009-07-07 @ 10:48:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0