Med god aptit


Jag vill ha toarulle säger Tomas bestämt. Jag undrar förstås om han behöver så på toaletten, varvid han tittar på mig som om jag vore fullkomligt dum i huvudet. Han behöver inte alls gå på toaletten, han vill ha toarulle. Jaha, men vad ska du göra med den undrar jag. Han ska äta den. Äta?? Vadå, hur har du kommit på det undrar jag. Återigen tittar han på mig som om jag borde verkligen sitta inlåst någonstans, helst på tunga mediciner. Mäh! Mamma! Jag. Vill. Ha. Toarulle.Till. Middag.  Han säger detta långsamt, som om jag kanske ska förstå hans önskan bättre då. Men det gör jag inte.

Men då börjar han prata om pannkakor, korvar, riven ost, potatismos och annat gott, och då fattar jag. Han vill ha en tunnbrödsrulle till middag. Dumma jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0