Rymdsoldatprinsessa

Min styvson är en riktig Star Wars fantast, allting handlar om Star Wars och det har smittat av sig lite på Tomas som har ett Lego Star Wars spel. Någonstans har jag väl inte undgått att fånga upp några olika nyckelord och namn, varpå följande mycket roliga händelse ägde rum.

Det började egentligen för några veckor sedan. Styvson pratar hål i öronen på Alex och mig om rymdskepp, robotar, lasersvärd, Luke Skywalker och liknande. Något disträ säger jag som svar "ja jag vet, jag har ju varit där. Har inte din pappa sagt det?" och där började det. På nåt sätt blev jag helt plötsligt Prinsessan Leia, och när jag av misstag sa att det stämde, och bekräftade att jag skjutit druider (???), så var saken biff.

I dag återkom styvsonen till ämnet, och frågade mig om Jabba the Hut var på riktigt, är han slemmig liksom när man rör honom? Ja svarade jag, och det var 4 timmar sen. Nu har jag svarat på ca 6954763295 frågor om Jabba, Yoda, Chewbacka, Anakin, Luke Skywalker, druider, vapen, rymdfarkoster, hur lärde jag mig flyga farkosterna, är vapnen tunga att hålla i.... Jag skulle aldrig aldrig ha gett mig in i detta om jag ens anade att han inte skulle fatta att jag faktiskt bara är en helt vanlig förortsmamma, men nu när jag genom ett stort misstag (och en lögn dessutom) har äntligen efter 6,5 år slit uppnått en coolhetsstatus hos denna pojke, så kan jag ju liksom inte säga "mäh, jag bara skojade". Så jag pratar om rymdskeppen, att "dom där små björnarna" bara äter daggmaskar (???), att Chewbacka är en riktig buse på riktigt, och mitt enorma myggbett på ryggen blev på något sätt en gammal skottskada från en laserpistol, dom skadorna läker tydligen mycket långsamt..... Jösses, hur ska jag ta mig ut ur detta, han älskar mig ju helt plötsligt så jag kan liksom inte dra tillbaka mina rymdäventyr!!

Och tydligen så liknar jag Prinsessan Leia också, så stackars pojken är helt övertygad!! Jag har förklarat att man får inte börja på rymdskolan förrän man har fyllt 16 år, och lägger allt mitt hopp på att han vid det laget har antingen glömt detta, eller insett att jag bara skojade. Hjälp!!!!!!!!!!


Kommentarer
Postat av: Lena

Hoppsan så det kan gå. Du får väl på något fint sätt leda in honom i att det ändå är en saga. Ni verkar ju i alla fall ha hittat ett gemensamt intresse ;-) Du måste ju vara väldigt påläst nu. Själv skulle jag vara totalt ute i hans värld för jag kan absolut ingenting om Star Wars.

2009-07-04 @ 23:05:21
URL: http://www.lillafamiljens.blogspot.com
Postat av: Esmeralda

Oh, my God - vilken soppa! :D Jag skulle precis som Lena vara totalt lost om de började fråga mig om de olika karaktärerna och grejerna. Jag vet för tusan inte ens vem Jabba the hut är eller skillnaden på Druider och kloner! S spelar gärna storebrors Star Wars-spel på Xbox och just för tillfället så har vi faktiskt "Command post" i vår postlåda... :)

2009-07-07 @ 10:56:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0