Citronsås till Er citronsallad?

I dag är dom flesta här i huset på riktigt surt humör, fast inte jag! Jag har nämnligen bestämt mig för att ha en bra dag, trots alla dessa citroner runtom mig.



Gubben min är på riktigt dåligt humör som han säger beror på sömnbrist (alltid denna sömnbrist... ) men jag tycker att det beror på ett alldeles för stressigt jobb och oförmågan att kunna vara alla till lags. Jag menar att med 4 barn och en fru som alla kräver ens närvaro och engagemang, då går det inte att jobba som han gör. Eller det kanske går, men då blir man sur och stressad, och familjen blir lidande. Och det gör mig faktiskt  sur men eftersom jag just inte skulle vara i citronskålen i dag så lägger jag dom tankarna åt sidan.

Davids besök hos ögondoktorn gick väl så där, han är febrig och har ont och ville inte alls samarbeta när snälla Dr Lundvall ville få se honom i ögonen. Men trycket är stabilt vilket är bra. Vi bestämde i alla fall att det nu är dags för en ny undersökning i narkos, så en remiss har skickats för det. Jag avskyr narkosen, men den är tyvärr nödvändig medans han är så liten. Det går inte annars att ta sig en ordentlig titt och granska näthinnan, hornhinnan, synnerven och även hålla koll på gråstarren han nu har utvecklat. Så det blir till att bita i den sura citronen och söva ner honom, blir nog inom ett par veckor skulle jag tro.

Jag fick avboka ännu en promenad med underbara Nadja, pga denna husarrest som David och hans halsmandlar har satt mig i. Men vi ska höras i kväll och kanske promenera då, jag bara MÅSTE ut och röra lite på mig.

Over and out!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0