Festliga fredag

fredagar får pojkarna själva välja sina kläder, och idag blev det faktiskt rätt så bra. Tomas var snygg i sina jeans och en långärmad tröja, och David valde turligt nog det jag ville att han skulle ha på sig (och hade därför lagt det överst, längst fram i hans hylla...) Alla nöjda! Sen blev det lämning på dagis, hem och njuta av en kopp kaffe serverat med lite lugn och ro, och sen en lång promenad, ända bort till Plantagen i Stortorp och tillbaka. Duktiga jag (och duktiga Nadja förstås). På Plantagen hittade jag precis det jag vill ha till tomten, amerikanska blåbärsbuskar och även en liten buske som lustigt nog heter Ölandstok. Jag hittade också poolen som vi har letat efter, den inhandlades och ligger nu i bakluckan på min bil. Så fort lugnet lägger sig ska Alex och jag få upp den på baksidan och överraska hela gänget i morgon. Det ska ju bli kanonväder i helgen, perfekt!

Efter Plantagen hämtade jag Tomas och David, dom lekte ute på gården på sitt underbara dagis. David har ibland lite svårt med sitt humör, det är ju jätte svårt att inte ha språket när man så uppenbarligen har mycket att säga och många tankar att förmedla. Men så fort man verkligen fokuserar med allt man har på att kommunicera med honom, då är han en sån otrolig liten människa, en riktig skådespelare med det varmaste leendet :)

Tomas plockar blommor till mig i all oändllighet, han ska minsann gifta sig med mig när han blir stor, och säger då och då "mamma, jag är så stolt över dig". Gulleplutt !!! I dag gjorde han något som i mina ögon är helt otroligt. När vi kom hem, la jag lite papper på köksbordet. Han satte sig vid bordet och.... läste !!!! Okej, kanske inte en sträckläsning men han klarade några ord, men det som förvånade mig mest var att kunde läsa tal, 21, 18 och 45 fick han helt mitt i prick!! Otroligt duktiga Tomas!!

Eftersom jag inte har några problem med barnarbete i hemmet lekte vi en lek på baksidan som gick ut på att klippa gräset, räfsa lite och även dra upp ogräs. Mycket rolig tävling blev det.


Tomas och Casper med rabarberhattar, David ville inte...

Nu låter det som om dom sover, så jag ska nog leta upp min man och förbereda poolen för i morgon. Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0