Morgonstund

Usch! David verkar tycka att morgonstunden är den viktigaste tiden på dygnet, trots den utmattade moderns protester går denne ovanligt bestämde man upp vid 05:20. Vad är det för något ?? Tomas sover sin medvetslösa sömn, han har en på/av knapp och så fort kudden är i hans omedelbara närhet så stänger den pojken av, och snarkar ljudligt i minst 13 timmar. Han tar i och för sig en mycket kort paus i medvetslöheten runt 01:15 då han med bestämda steg vandrar över till föräldrarsängen, och ägnar sedan resten av natten åt att linda sina fötter runt den utmattade modern. Men David tycker att 05:20 är lagom, oavsett när han somnar kvällen innan. Och utan någon som helst tanke åt vare sig Tomas lindande fötter och Stefans behov för att amma nätterna igenom.

Alex fick ta hand om David i morse, jag dök ner i sängen igen. Då attackerade Tomas, hans iskalla fötter letade sig fram till min rygg. Inte alls skönt. Jag försökte komma undan, men han jagade mig som en värmesökande missil runt runt runt hela sängen. Till slut gav jag upp och försökte sova lite. Då kände Stefan sig lite hungrig. Efter det försökte jag sova lite. Då hade Alex och David tagit sig ner till köket och påbörjat frukosten. Det slamras, saker tappas i golvet och pojken leker med kastrullerna. Jag ger  upp och går ner till köket. Alex förklarar för mig vikten av sömn. Han är så trött att han bara gör en massa misstag, och kan inte tänka klart. Det är så viktigt med sömn säger han och jag nickar och svarar "jaha". Sen går han och lägger sig för att han funkar inte.


Kommentarer
Postat av: Milla

Å hej! Är det okej om jag oxå läser här? :)

Minns du mig och Manne från Ankomst juni 2005 på aff?



Kram Milla

Postat av: Esmeralda

Oj vad jag känner igen mig!! Det är märkligt hur synd det är om män som tvingas avbryta sin livsviktiga sömn ibland. ;)

2009-05-24 @ 17:33:55
URL: http://esmeralda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0