Sockersuget

Allvarligt.... Vad kan jag ta mig till, snälla ge mig tips !! Under dagen är jag jätte duktig, äter bra och nyttigt och har diciplin, inget sug eller nåt. Går på långa promenader (när jag inte är fastklistrad till snoriga söner som är hemma...), och känner verkligen att det ger resultat. Just nu står vågen på -14kg och då återstår 16kg kvar tills jag är på min ultimata och mest bekväma vikt.

Men kvällarna, dessa kvällar !!! När killarna somnar värdesätter jag så intensivt några timmar för mig själv. Även om det bara är hjärndött surfande eller att titta på dumheter som "Mommas Boys" på TV3,  eller nåt viktigt som att kramas lite med min Alex, det är egentiden och tystheten som är så viktig. Men då kommer tröttheten och slöheten, blodsockret sjunker som en sten och utan att egentligen ha haft en medvetandegrad så sitter jag helt plötsligt och ÄTER.



Jag ber er, ge mig tips på nåt jag kan göra. Ett annat problem med detta olycksaliga ätande är ju just att jag verkligen vaknar till ordentligt, och somnar senare än jag tänkt mig vilket gör att jag är ännu tröttare på morgonen - en finfin cirkel har startat!

Kommentarer
Postat av: Milla

Jag är likadan. Nyss kokade jag kaffe och var bara tvungen att ta lite mörk choklad från kylskåpet. Det är visserligen helt okej, men jag måste få det ur system att äta det varenda kväll. Ikväll bröt jag den lilla chokladbilen i 5 ännu mindre bitar och sög på varje bit som om det vore min sista dag i livet.

Något som jag också äter när suget kommer till är solrosfrön (saltade och rostade är suveräna). Det och vatten brukar stilla suget efter socker.



Ialllafall ibland ;)

Postat av: Maria

Tack Milla för tipset med solrosfröna, det är ju faktiskt rätt gott.

2009-05-26 @ 13:05:19
URL: http://matodast.blogg.se/
Postat av: Stína

Ég fæ mér oft bara läkerol eða eitthvað algerlega sykurlaust til að maula meðan ég kemst yfir versta hjallan, það tekur oft nokkra daga.



Þetta er jú bara spurning um að komast yfir þennan slæma ávana og spurning um að finna sér eitthvað kaloríusnautt til að fleita sér yfir hann.

2009-05-26 @ 15:22:29
Postat av: Breki Tomasson

Jag var inne på samma spår som Milla ovan; solrosfrön är ett jättebra tilltugg som man kan ha när man känner sig hungrig utan att behöva sitta och räkna kaloriskulden man samlar på sig. Nu är ju mitt problem det motsatta, så jag har istället lärt mig vad jag ska undvika så att jag ska gå upp i vikt.



Solrosfrön, riskakor, knäckebröd, och t.om saker som mandariner, bananer och päron är bra tilltugg. Frukterna ger bra natursocker som kan vara bra om det är det man har sug för just då. Till och med jordgubbar funkar om du vill lyxa till det; men då får du undvika grädde och socker ;)

2009-05-27 @ 01:24:38
URL: http://www.lonelysavage.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0