Vart fan tog glamouren vägen ??

Det har varit en riktigt lång, tråkig och rent ut sagt jobbig dag. David har varit grinig och ledsen och febrig och hostig och snorig (ska jag fortsätta? Känns som jag har gjort min poäng kanske...) och har behövt tröst hela dagen. När inte han har gråtit, har jag lyssnat på Stefan gråta, eller Tomas gasta efter uppmärksamhet. Ja, det är definitivt inte lätt att ha tre unga barn, och alltid känna att man faktiskt inte räcker till. Alltid blir nån utan, till fördel för nån annan.

Under eftermiddagen märkte jag att David är tok svullen vid halsen, alltså utanpå. Typ vid käklinjen ungefär. Går säkert ihop med febern, snoret och klagandet. Men, jag ringde underbara och härliga vårdcentralen, som BARA erbjuder drop-in möjlighet. Och nej, jag gör inget förbannat drop-in med en gråtande två åring, en känslig 8 veckors bebis utan immnförsvar, och en rastlös och uttråkad 4 åring. Icke. Så det blev närakuten vid Gullmarsplan kl 17:30 istället. Där mötte vi ännu en av Sveriges alla orkeslösa och oinspirerade husläkare som alla verkar samlas på Vårdcentraler och Närakuter. Han tittade hastigt på min snoriga, febriga och mycket ledsna son, "ja du, det är halsfluss skulle jag tro" och skickade iväg oss med ett e-recept på Mollipect och Amimox. Tackar !! Vad är halsfluss förresten, jag vet inte om jag ska vara ärlig.

På Apoteket gav min lilla man upp fullkomligt, grät och skrek och var arg. Kärringen i kassan gav honom en riktigt ful och sur blick, och jag gav upp själv. "Har du aldrig sett ett sjukt barn, för i så fall kanske inte Apoteket är rätt plats för dig" väste jag. Fy vad arg jag blev. Lyfte upp min David på höften, styrde Stefans vagn med andra handen (Tomas väntade hemma hos mormor medan vi var iväg) och stormade ut.

I morgon väntar sen ännu ett av alla dessa läkarbesök med min David, fast nu är det ögonsjukhuset St. Eriks och underbara Anna Lundvall som har tagit så otroligt fint om inte bara min synskadade son, men även hans mamma som har haft ont i hjärtat så ofta, så ofta. Det är läkare som just Dr Lundvall som får mig att tro på vården, att tro på BRA vård och BRA läkare - för dessa finns som sagt inte på VC enligt min erfarenhet. Eller vad tycker ni om läkaren som sa att jag hade ångest och borde sova lite mer när jag uppvisade klassiska, och ganska akuta, symptom på ett multipel scleros skov? Eller läkaren som tyckte att jag var lite hysterisk över min sons "ögonförkylning" när Davids ögon var i princip helt igentäppta och mjölkiga pga hans glaukom när jag försökte förstå vad som var felet med honom.

Nu har i alla fall lugnet lagt sig, golven är moppade och jag väntar på Cityakuten. George Clooney får bjuda på glamour faktorn i mitt liv just nu :D



Lämnar er med denna bild, ett konstverk som heter Glamour Robot. För det är så jag känner mig idag!

Tjingeling.

Kommentarer
Postat av: Anonym

Usch vilket tråkigt bemötande av läkaren! Togs det något halsprov eller var han så säker på att det var halsfluss att han inte ansåg att det behövdes? Jag hade halsfluss (infektion i halsmandlarna/tonsillerna) säkert 15 gånger under skoltiden och det är INTE kul. :( Tyvärr finns det stolpskott även bland läkarna precis som att det finns vissa som är helt underbara! :) Skitbra att du står på dig och inte bara accepterar att bli bortviftad!

2009-05-25 @ 22:33:12
Postat av: Esmeralda

Ahmen, tjena! Det var jag som skrev ovanstående kommentar igår. Av nån mystisk anledning försvinner ofta mitt namn när jag kommenterar. Grrr.

2009-05-26 @ 22:58:15
URL: http://esmeralda.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0