Jamen just det!!

Jag hade ju glömt!! Hösten innebär inte bara suset i trädet, vackra värmeljus, mysfaktor och skönt väder. Hösten är också snuva, öroninflammationer, hosta, snor, vansinninga utgifter i form av täckbyxor, stövlar, skor, vantar, jackor och sen förstås... mer snor.... David är hemma med hosta och förstås snor idag, och jag känner hur blodtrycket ökar. Jag som skulle ha en storstädningsdag i dag. Och i morgon skulle jag ju börja röja i förrådet. Vad gör man? Jo, man får helt enkelt lära sig att inte allt går att kontrollera, jag tar det allra smutsigaste med dammsugaren och viker tvätt medans SnorDavid tittar på Musses Klubbhus.

Sånt är livet, och om mina barn har lärt mig något så är det just flexibilitet, att lära sig att saker blir inte alltid som man har tänkt sig, och att gilla läget.

Men jag måste erkänna, kontrollmänniskan med städmanin som fortfarande envisas med att bo inne i mitt huvud skulle gärna ha städat i dag och gått till attack i källaren imorgon...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0