Regn och sånt

Jag är inte på topp just nu. Ingen särskild anledning, men ändå tusen olika mycket påtagliga orsaker. Många knutar i varierande storlekar som sitter nånstans i magen just nu, och dom flesta går inte att lösa på något sätt. Fy.
Renoveringarna går som smort, fast det är ganska tröttsamt att ha halva huset belägrat av maskiner och täckt av papper, resten är täckt av damm... Målningen av pojkarnas rum och hela trapphuset är nu klart, och det är så underbart obeskrivligt fint! Nu har målaren tagit vardagsrummet som sin gisslan, så vi är portade därifrån. Rätt skönt faktiskt att inte ens ha möjligheten att titta på TV just nu, otroligt vad vi hittar på att prata om istället. Nykära är vi på kuppen, det visar sig att vi har massor att prata om när TV:n inte står på ;)
Lilla toaletten är.... ja, ingenting just nu. Utan toalett och utan tvättställ är det bara ett rum. Men imorgon ska golvet bli klart, vilket förhoppningsvis innebär att måndag blir toalett- och tvättställsdagen! I helgen blir det sen elektriska leken också, då vi får ljus i trapphuset, nya strömbrytare och även ett vägguttag under skrivbordet i T&Ds rum. Roligt roligt alltihopa, men dyrt och aningens tröttsamt också. Jag hör verkligen hur otacksamt detta låter, så jag sätter punkt här!
Igår var det Gårdsfest på Tomas och Davids dagis, och det var supertrevligt att få mingla lite med andra föräldrar. Jag känner mig fortfarande nöjd med beslutet att flytta dagis, allting har blivit lättare förutom kanske då lämningen av Tomas. Jag tror att han är ganska mätt på förändringar och sånt just nu. Han protesterar högljutt och våldsamt, inte varje dag men nära på. Just nu är styvsonen här ocskå, vilket tenderar att göra Tomas lite arg också. Han blir utan sin pappa ganska mycket under dessa veckor, vilket är grogrund för en massa agressioner. Tufft det där.
Imorgon ska jag ut på stan och träffa mina underbara väninnor från Junigruppen, en grupp mammor som alla fick barn i juni 2005 (Tomas grupp). Det ser jag verkligen fram emot!

Kommentarer
Postat av: MM

Vi ses!

2009-09-04 @ 09:27:47
URL: http://enmammas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0