Guldkornen haglar

Tomas, 4 år, fortsätter vara (i min blygsamma mening) hysteriskt rolig. Idag skulle vi titta på en film som jag vet han inte sett förut, men han envisades med att påstå att han minsann sett den flera gånger förut.

"Nej Tomas, det har du inte" säger jag
"Jo mamma, det har jag. Du vet inte det bara, för att det var innan du föddes. Förstår du nu??" svarar han som har svar på allt.

Tidigare pratade vi om julklappar, och han räknar upp i oändligheters oändlighet alla dom prylar han bara måste ha från jultomten. Jag undrar förstås vad han tycker att jag ska få från jultomten. Kloker tittar på mig ett tag och konstaterar att jag behöver nog få ett rosa prinsesstorn och en rosa prinsessa att leka med. Jag blir lite varm i hjärtat och tycker att det är en urgullig tanke. Fast sen tittar han upp och säger "Eller nej förresten, du är för gammal för sånt. Du är gammal. Du är faktiskt SKITgammal. Jag ska ge dig en handduk."

Attans också, jag ville verkligen ha det där prinsess tornet i rosa.


Kommentarer
Postat av: Esmeralda

Barn kan vara VÄLDIGT ärliga ibland! ;) Jag skulle också gärna ha ett rosa prinsesstorn! s

2009-11-06 @ 20:50:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0